Jste majiteli nemovitosti a rádi byste ji prodali nebo pronajímali, ale nejste si jisti, jak na to? Pak je čas svěřit vše do rukou odborníků, kteří se o celý prodej nebo pronájem postarají za vás. Jak ale zvolit tu nejlepší realitní kancelář, když v celé Praze je jich na stovky? Poradíme vám, na které věci dávat pozor.
Pročtěte si všechny dostupné reference
Základní pravidlo je v klidu si sednout a pečlivě si přečíst všechny reference, které najdete. Přece jen, chcete prodat nemovitost, ne kolo, a tak si opravdu dejte záležet. Realitní kancelář, která nemá hodnocení na Facebooku nebo Googlu, je v dnešní době přinejmenším podezřelá. Pokud jste dostali doporučení od známého nebo kamaráda, tím líp. V případě, že byl se službami spokojený on, je velká pravděpodobnost, že vy budete také.
Mrkněte na historii realitní kanceláře, ale neřiďte se (jen) jí
Existují nové realitní kanceláře, které svou práci dělají dobře, ačkoli jsou na trhu teprve chvíli, a stejně tak existují ty, které fungují už desítky let, ale naopak nenabízejí zrovna nejlepší služby. To, jak dlouho tedy kancelář funguje, by samo o sobě nemělo být rozhodujícím faktorem při výběru. Zaměřte se na důležitější věci.
Kvalita služeb – nejdůležitější faktor
Než si s vybranou kanceláří plácnete, pořádně prozkoumejte, co všechno vám nabízí. Špičková kvalita služeb by měla být samozřejmostí v oblasti marketingu, právních služeb i lidského přístupu, abyste se během celého procesu cítili příjemně.
Marketing je cesta, jak prodat dobře a za co nejvíc peněz. Realitní kancelář se má postarat o to, aby vaše nemovitost byla vidět. Na webu, v novinách, na sociálních sítích… Zkrátka kde to půjde, inzerce musí být propracovaná. Hodně záleží na profesionálních fotografiích, nabídka s videoprohlídkou zaujme mnohonásobně víc než ta bez ní. Tohle všechno by vám měla vysvětlit, a hlavně zařídit realitní kancelář.
Právní služby, které zahrnují všechny smlouvy,jsou velmi důležité, a tak se ujistěte, že realitní kancelář má k dispozici ty nejlepší advokáty a rozhodně se o právní záležitosti nestará sama.
Komunikace je klíč, proto chtějte přesně vědět, co a jak bude probíhat, co se kdy bude dít, a nenechte se uchlácholit tím, že to „nějak dopadne“. Dobrá realitní kancelář s vámi jedná na rovinu.
A co cena služeb?
Posledním, ale jedním z nejdůležitějších bodů, podle kterého se orientovat, je cena, kterou za služby zaplatíte. Běžná provize pražské realitní kanceláře se pohybuje okolo 3–6 % z prodejní ceny nemovitosti. Pokud někde uvidíte provizi okolo 1–2 %, zbystřete. To patří k trikům realitních kanceláří – takto nízká provize totiž často zahrnuje jen zprostředkování kontaktu s kupcem a vše ostatní budete muset doplatit.
Zvolte raději takovou kancelář, která s vámi od začátku jedná transparentně – tak, abyste věděli, za co vše skrz provizi platíte a že žádné překvapivé náklady už na vás nikde nevyskočí.
Dává Vám to smysl? Pokud potřebujete prodat Vaší nemovitost, neváhejte se mi ozvat, probereme Vaše možnosti nad šálkem dobré kávy.
Přečtěte si také článek o Rizicích prodeje nemovitosti bez realitní kanceláře nebo vše, co by Vás mohlo zajímat o Provizi realitní kanceláře.