fbpx

Jak probíhá proces, když chcete prodat svou nemovitost?

Krok 1. Osobní setkání s realitním profesionálem

Nezávazná schůzka se mnou, kde probereme Vaše požadavky a potřeby prodeje či pronájmů. Jelikož bychom měli spolupracovat, jako profesionál dávám velký důraz na individuální lidský přístup ke každému klientovi. Dbám na to, abych si s každým klientem dokázal porozumět, protože to je to nejdůležitější – mít pevný vztah. Vysvětlím Vám, co všechno je třeba připravit na prodej nemovitosti či pronájem.

+ představa o ceně
+ kolik máme času na prodej
+ kondice nemovitosti
+ právní problematiku: exekuce, věcná břemena, zástavní práva atd.
+ sumarizace podkladů: list vlastnictví, nabývací titul, PENB + dalších 15 papírů

Čas: 1 - 2 h

Práce online

Krok 2. Zpracování marketingové strategie prodeje a cenové analýzy

Pokud jsme si padli do oka a dává Vám má práce smysl, přistoupíme k druhému kroku.

  • Cenová analýza nemovitostí – podle požadavku na rychlost prodeje nastavíme prodejní cenu s ohledem na historii prodejů z katastru v okolí Vaší nemovitosti, samozřejmě s cílem vydělat co nejvíce peněz.
  • Marketingová strategie prodeje – je velmi důležité, aby makléř dokázal vysvětlit klientovi jednotlivé kroky prodeje. Od přípravy nemovitosti k prodeji, až po samotné kampaně na sociálních sítích a internetu, jaké máme cíle dosahu. V dnešní době je dosah největší know-how každého dobrého realitního makléře.

Čas: 4 - 6 h

Práce online

Krok 3. Představení strategie prodeje a cenové analýzy + Dohodnutí se na podmínkách spolupráce

Na druhé schůzce budeme řešit konkrétní fakta, kdy Vám připravím cenovou analýzu, která bude podložena konkrétními čísly z katastru nemovitostí. Porovnám prodeje podobných nemovitostí za poslední rok ve Vašem okolí. Nastíním Vám prodejní strategii. Jak budu oslovovat aktivní kupující nemovitostí, neaktivní kupující nemovitostí, kteří ale mají kapitál a také potencionální investory do nemovitostí. Co budeme dělat, když se prodej zadrhne, mít tzv. “plán B“ a jakým způsobem bude probíhat mezi námi komunikace.  

Jak taková cenová analýza nemovitosti může vypadat, si můžete prohlédnout ZDE

Pokud Vám to bude dávat smysl, dalším krokem je podpis zprostředkovatelské smlouvy.

Čas: 1 - 3 h

Petr Kopačka - Realitní makléř

Krok 4. Příprava nemovitosti na prodej

Stejně jako velké firmy módních a automobilových značek, tak i my připravíme nemovitost v tom nejkrásnějším světle, abychom oslovili pestrou škálu kupců.

Nemovitost by měla být čistá a vymalovaná bílou barvou. Vše, co lze, jako jsou díry ve zdech, nedovírání kuchyňských dvířek, apod., tak opravit. Doporučuji udělat takovou malou revizi až po malou rekonstrukci. Nemusíte se bát, se vším Vám umíme pomoci.

Čas: 3 - 16 h

Petr Kopačka - Realitní makléř

Krok 5. Homestaging

Je dobré nemovitost upravit, nadesignovat, aby byla prezentace dokonalá. Stejně jako nejlepší kuchaři připravují precizně jídlo z hlediska chutě, nezapomínají ani na oči, které často hrají důležitou roli při hodnocení jídla (kuchaře), tak i my připravíme precizně Vaší nemovitost, doplníme ji nábytkem, dekoracemi, květinami atd.

Čas: 3 - 5 h

Před:

Home staging

Po:

Home staging

Před:

Home staging

Po:

Home staging

Krok 6. Profesionální realitní marketing


Víte, jak poznáte profíka od průměrného makléře? Podle nabídky služeb, které Vám dokáže zajistit, ale hlavně o kvalitu provedení těchto služeb. To je ten důvod, proč si mě klienti vybírají a dále doporučují, protože úspěšně prodávám za nejvyšší možnou cenu. 

  • Profesionální fotografie
    Dnes se neobejdeme bez profesionálního fotografa. Doby focení na mobil jsou už dávno pryč. Fotky od profesionála jsou základ.

Čas: 2 - 4 h

  • Videoprohlídka + dron
    Co určuje v dnešní době trend, je video, které dokáže vyvolávat v lidech emoce. Celosvětové statistiky tvrdí, že o nemovitosti, které mají video, je 4x větší zájem. Ovšem natočit takové video, aby zaujalo a zároveň vystihlo přednosti nemovitosti, je velmi kreativní činnost. Proto spolupracujeme s profesionály, kteří se zabývají videotvorbou jako jsou reklamy či filmy.

Čas: 4 - 8 h

  • Reklama na youtube
    Snažíme se z naší práce vytáhnout ty nejlepší výsledky, proto prezentujeme video prohlídky i na Youtube kanále. Díky přesné analýze a naším zkušenostem cílíme na potecionální klienty placenou reklamamou skrze kampaně.

Krok 7. 3D Scan

Tato technologie je skvělým nástrojem pro zájemce, kteří jsou nároční nebo se nemohou dostavit na prohlídku fyzicky, mohou se na vlastní oči a z pohodlí svého domu, virtuálně projít nemovitostí.

Čas: 2 - 4 h

Krok 8. Půdorys

Velmi užitečná věc pro orientaci světových stran a celkové dispozice bytu. V dnešní době standardní záležitost každého dobrého makléře.

Čas: 2 h

Krok 9. Virtuální staging

Virtuální staging je velmi moderní metoda, se kterou pracuje náš grafik, kdy do fotografií prázdných místností zasadí 3D vizualizaci nábytku, spotřebičů i dekorací. Případný zájemce tak může mít lepší představu, jak bude a může vypadat interiér. Vše působí přirozeně a reálně. Velmi vhodná metoda pro developerské projekty a prázdné místnosti.

Před:

Virtual staging

Po:

Virtual staging

Před:

Virtual staging

Po:

Virtuální staging

Krok 10. Prezentace na realitních serverech

Zajistíme Vám inzerci na všech nejdůležitějších serverech, protože spolupracujeme s více jak 50 realitními portály jako jsou annonce.cz, sreality.cz, expats.cz, reality.idnes.cz atd. 

Čas: 1 h

Krok 11. Kampaně na socialních sítích

Díky naším marketingovým specialistům vytvoříme FB kampaně, kde oslovujeme potencionální kupce, kteří aktivně nehledají nemovitost, ale mají peníze na investování. Skrze kampaně tak oslovujeme tisíce lidí a je to naší nějvětší zbraní při prodeji nemovitostí.

Čas: 2 - 4 h

Práce online

Krok 12. Vlastní www stránky

U vyjímečných nemovitostí necháme vytvořit webové stránky, které zvětšují prestiž nemovitosti.

Čas: 3 - 5 h

Krok 13. Prohlídky nemovitosti a vyjednávací strategie

  • Prohlídky

Již od roku 2017 jsem absolvoval stovky prohlídek. Jsem velmi empatický člověk, a proto se snažím vždy napojit na potencionálního kupce, abych zjistil jeho potřeby a mohl co nejlépe vyzdvihnout kvality nemovitosti a nemluvil o věcech, které kupujícího příliš nezajímají. Někdy naopak nechávám zájemci prostor, si prohlédnout nemovitost o samotě a doplňuji odpověďmi na dotazy, ke každému mám zcela individuální přístup. Prohlídky realizuji sám bez Vaší účasti, protože Vám tím ušetřím mnoho času a hlavně při vyjednávání o ceně je důležitý určitý emoční odstup.

  • Vyjednávání

    ,,Kolik mi dáte slevu?”
    ,,Můžeme se pobavit o ceně?”
    ,,Když zlevníte o 150.000,-, beru to hned!”

Zažil jsem to mnohokrát a je důležité nepodlehnout nátlaku. Mnohdy to jen kupci zkouší, kam až je pustíme. Zde je jeden z dalších důležitých okamžiků, kdy si řeknete, že jste rádi, že máte u sebe profíka, který za Vás kope. Vy nás platíte a naším cílem je, abyste dostali co nejvíce peněz. Podle našich statistik dokážeme prodat Vaší nemovitost v průměru o 3-7 % výše než samoprodejci. Což znamená, že si na sebe při nejmenším umíme vydělat. Je to dáno našimi zkušenostmi, ale i vypracovanou strategií vyjednávání. Umíme pohotově reagovat na námitky kupujícího a konstruktivně reagovat, proč je cena taková, vše je podložené čísly, které máme vždy pohotově u ruky.

Čas: 15 - 45 h

Krok 14. Podpis rezervační smlouvy

Zjistíme, jestli kupující má opravdu připravené finanční prostředky a pokud ano, podepíšeme rezervační smlouvu s jasně danými podmínkami, které dávají najevo, že prodávající chce prodat a kupující koupit.

Krok 15. Podpis kupní smlouvy a smlouvy o úschově finančních prostředků

Připravíme kupní smlouvy naší právničkou Ilonou Černochovou, která je specialistkou v realitním právu.  Průměrná doba celé transakce je 5 týdnů, jelikož většina kupujících využívá hypoteční úvěr k financování nemovitosti. Pokud narazíme na člověka, který má peníze na účtě, celá transakce se zkrátí na 1 týden. Pro úschovu finančních prostředků využíváme notářskou nebo bankovní úschovu. Po schválení všech smluv nám nebude nic bránit, podepsat vše najednou během jednoho dne. Na základě podpisu kupní smlouvy banka uvolní celou částku do úschovy, my doručíme smlouvy na katastr s příslušnými kolky a dohlédneme na zápis zástavního i vlastnického práva.

Krok 16. Vyplacení uschovaných finanční prostředků, předání nemovitosti a přepis energií

Po zapsaní na katastru se domluvíme na předání nemovitosti novému majiteli. Připravíme předávací protokol a pomůžeme s přepisem energií. Aby došlo k vyplacení peněz z úschovy, musí prodávající splnit tyto podmínky: předat nemovitost kupujícímu, předložit právníkovi nový list vlastnictví a vyrozumění o provedení vkladu, který zasílá katastrální úřad. Všechny procesy pohlídáme, abyste měli peníze co nejrychleji na účtě.